FRI FRAKT ÖVER 499 KR
30 DAGARS ÖPPET KÖP
SNABBA LEVERANSER
Säkerhet & Sekretess
Vi använder SSL (Secure Socket Layer) vilket betyder att alla beställningar är krypterade, dvs helt säkra.
OBS! Semestertider. Lagret har stängt v.23. Beställningar gjorda f.o.m 31/5 skickas ut i början av V.24
Köpvillkor
Priser och betalning
Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive ev. avgifter, moms, frakt och betalning. Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt. Fraktvillkor finns angivet i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.
Våra Betalningsalternativ: Förskott till Bankgiro 243-5337. Swish 123.029.5303 (Amzonet). Kreditkort med Visa eller Mastercard samt även Banköverföring direkt från SEB, Nordea, Swedbank samt Handelsbanken genom Payson (www.payson.se) säkra betalningar på nätet. Paysonfaktura med Delbetalning. Om betalning inte kommit oss tillhanda inom 24 timmar förbehåller vi oss rätten att makulera ordern. ( Bank-giro 48 timmar )
-Fraktfritt om du handlar för 499 kr eller mer.
Om PaysonFaktura
Vi erbjuder betalsättet Paysonfaktura, som man även kan delbetala i samarbete med Payson AB.
Betalningsvillkor är 14 dagar och vid fakturaköp tillkommer en avgift om 29 kr. För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs automatiskt vid köpet.
Om ni inte får kreditprövningen godkänd återstår att beställa om varorna och välja annat betalsätt.
Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 160 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.
Information om pantsättning:
Vid betalning med Paysonfaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB, 556489-2924.
Ej uthämtade paket
Ej uthämtade varor returneras åter till oss av DHL mot en kostnad av 180 kr. För alla paket som kunden inte hämtar på utsatt tid eller ej blir aviserade p.g.a fel kunduppgifter förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift, hanteringskostnad samt nya frakten ut till kund igen för närvarande totalt 320:-
Om köpesumman överstiger 320 kr betalas överskottet tillbaka om inte kunden vill ha varorna utskickade igen.
Information om ångerrätt.
OBS ! Öppet köp/ Ångerrätt gäller inte REA & Utförsäljningsvaror tex Ecoplug
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 29 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det köparen som står för returkostnaden.
Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 30 dagar.
I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information.
Du har inte ångerrätt om:
Tjänsten påbörjats under ångerfristen med ditt samtycke.
Priset är beroende av finansmarknadens svängningar, till exempel en aktie.
Varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas.
Förseglingen på varan brutits. Omvaran är ute för slutförsäljning ( Ecoplug ).
När du utnyttjat din ångerrätt:
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.
Returer
Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som paket, inte mot postförskott. Vid byten orsakade av Amzonet betalar vi den nya frakten från oss till dig. I annat fall betalar kunden själv den nya frakten.
När du utnyttjat din ångerrätt ska du. Sända eller lämna tillbaka varan till oss snarast i nyskick.
Öppet köp.
Vi lämnar öppet köp i 30 dagar och accepterar en retur mot full återbetalning av varans värde inklusive fraktkostnaden (till kund). För att åberopa öppet köp får produkten ej vara öppnad, använd eller förstörd. Öppet köp gäller endast privatpersoner, ej företagskunder. Kostnad för att sända tillbaka varan till Amzonet står kunden för.
För företag får retur ske inom 10 dagar från leveransdagen under förutsättning att produkten återlämnas i oskadat och obrukat skick i obruten originalförpackning. Returfrakten står kunden för.
OBS ! Öppet köp/ Ångerrätt gäller inte REA-varor
Garantier och service
Enligt Svensk konsumentlagstiftning samt distansavtalslagen & E-handel.
Frakt
Frakt sker företrädesvis till DHL Servicepoint.
Vi tillämpar en subventionerad enhetsfrakt med för närvarande 79 kr. Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen och priser samt frakt gäller inom Sverige. Leverans sker till ett utlämningsställe nära dej via D.H.L servicepoint. Ambitionen är att skicka paketen inom två arbetsdagar, men vi reserverar oss för oförutsägbara hinder, semesterperioder samt lagersaldofel. FRI FRAKT om du handlar för 499 kr eller mer.
När du tar emot varorna
Försändelser måste signeras när de hämtas på utlämningsstället. Den som beställningen är adresserad till måste därför också hämta ut den. OBS ta med dig legitimation. Om ett bud hämtar paketet, måste den visa sin och mottagarens legitimation. VIKTIGT med rätt telefonnummer samt mailadress för avisering.
Ditt ansvar när du hämtar varorna.
Observera att det är du som har ansvar för varorna när du har skrivit under leveransavin. Du ansvarar för att kontrollera varorna och upptäcka eventuella fel, och du ska meddela oss om eventuella reklamationer. Detta ansvar påverkar inte dina enl. lag rättigheter eller din rätt till ersättning.
Vi står för transportrisken till dig. Om paketet är skadat vid uthämtning så rekommenderar vi att du direkt reklamerar det hos ditt ombud. Om du först upptäcker skadan när du kommit hem så ber vi dig ta kontakt med oss. Skada som upptäcks efter leverans vid uppackning av gods (dold skada) anmäls senast 5 kalenderdagar efter mottagandet av godset.
Under semesterperioden Juni-Augusti samt jul försöker vi leva upp till våra normala leveranstider... Men...det finns risk att vi inte lyckas till fullo. Hoppas ni har förståelse för detta.
ECOPLUG INTYGAN.
Vid Köpa av Ecoplug intygar jag ( Beställaren ) att 2L-utbildning innehas av mej eller den som skall använda produkten samt är godkänd av länstyrelsen för ändamålet.
Leveranstid
Leveranstiden anges i kundvagnen under respektive fraktsätt. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara. I de flesta fall är leveranstiden 2-5 arbetsdagar från att varan är betald och beroende på produkt samt fraktsätt.
( Med reservation för eventuella förseningar inom transportföretagens hantering, samt semesterperioder.)
Återbetalningsskyldighet
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot den . Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden från oss för att sända dig så kallade ersättningsvaror.
GDPR
Den 25 maj träder den nya dataskyddsförordningen, även kallad GDPR, i kraft. General Data Protection Regulation är en gemensam lag som gäller för alla EU/EES-länder. Vår verksamhet är anpassad enligt gällande föreskrifter, både när det gäller organisation och teknik.
För att kunna upprätthålla vår verksamhet och ge bra service till våra kunder behöver vi samla in en del personuppgifter.
Vi samlar in och lagrar personuppgifter för att kunna uppfylla avtal gentemot våra kunder.
Dessutom lagras personuppgifter i fakturerings och marknadsföringssyfte.
Personuppgifter som lagras lagras på kundkortet och på order som läggs i butiken. Om ni väljer att få e-postutskick lagras er mailadress i en e-postlista.
Den tekniska lösningen som vår butik vilar på uppfyller GDPR krav både när det gäller säkerhet och uppfyllning av registrerades rättigheter.
Evalent som är vår leverantör tillhandahåller även ett avtal där dom förbinder sig att uppfylla kraven GDPR ställer.
Enligt GDPR har du som ägare av personuppgifter rätt till information om vad som lagras om dig.
Du har rätt att få felaktiga uppgifter rättade.
Du har rätt att bli raderad ur olika register.
Du har rätt till begränsning av behandling av uppgifter.
Du har rätt att flytta dina personuppgifter och göra invändningar.
Du har rätt att göra klagomål om uppgiftshantering och kan ha rätt till skadestånd.
Mer detaljerad information om GDPR kan du se på datainspektionsnen hemsida: https://www.datainspektionen.se/dataskyddsreformen/dataskyddsforordningen/
Vid frågor vänligen kontakta oss på amzonet@telia.com
Säkerhet & Sekretess
Vi använder SSL (Secure Socket Layer) vilket betyder att alla beställningar är krypterade, dvs helt säkra. Webbsmart garanterar att aldrig lämna ut dina personuppgifter eller e-postadress till tredje part, såvida inte särskilda skäl föreligger, t.ex. att polis, åklagare eller liknande begär uppgifter. Webbsidans datasäkerhet garanteras av www.my123eshop.se
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel eller felskrivningar.
Läs om distansavtalslagen & e-handel på Konsumentverkets webbplats
Godkänd för F-skatt . Copyright © 2018 Amzonet. Alla rättigheter reserverade.
Webbplatsens innehåll och alla bilder tillhör Amzonet och får ej användas för andra ändamål utan ett skriftligt godkännande.